Monday, December 24, 2007

Orbs - Debu yang berterbangan atau....

Semalam aku ada ambil gambar lagi di kawasan kemalangan yang aku ambil gambar kelmarin. Kali ini aku dapati terlalu banyak tompokkan orbs. Pada malam kelmarin aku ambil lepas hujan. Jalan basah. Dan malam semalam cuaca kering. Jalan pun tidak basah. Kebarangkalian untuk habuk / debu yang berterbangan tinggi. Jadi bila aku ambil gambar, terlelu banyak tompokan orbs yang kelihatan.

So, disini dapat dibuktikan bahawa orbs juga adalah biasan cahaya dari tompokan habuk / debu yang halus. Itu kalau banyak la. Tapi kalau sedikit iaitu dalam 2/3 biji orbs jer ? Ini mungkin orbs yang sebenar. Cuba tgk gambar di atas. Gambar kedua diambil selepas beberapa saat selepas lori dalam gambar pertama melintas di depan kami.

Wallahualam.... Allah Maha mengetahui...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...